sobota 20. srpna 2016

Moje druhá Torontoská práce

Po necelém měsíci, co mi skončila smlouva s bankou jsem naskočil do nové business analýzy. Zdá se, že první pracovní zkušenost s Kanadou je propersonality důležitá. Dostával jsem mnohem víc oslovení přes Linkedin a různý pracovní portály (Monster, Workopolis...), než na začátku.

A co teda nově dělám? Jsem umístěn na projektu integrace všech systémů pro ontarijský ministerstvo dopravy. Mají asi 8 hlavních systémů pro řízení testování na řidičák, registraci vozidel, evidenci testovacích center, a v podstatě všechno, co se týká registrace řidičů v Ontariu. Z organizačního managementu jsem se teda přesunul zase blíž informačním systémům, ale náplň je podobná. Přesně rozumět tomu, co koncoví uživatelé (ministerstvo dopravy, úředníci, veřejnost) potřebují a jak to udělat, aby to pro ně bylo užitečné, přijemné, efektivní, a aby to odpovídalo legálním požadavkům. To je zase super vzdělávání s ontarijskou veřejnou správou, s data a integration managementem.

Můj novej kancelářskej domov, o nic hezčí než ta předtím, což? :)

Za ty první tři dny (tenhle post jsem psal na konci července) jsem už stačil pochopit o kolik jiný je kanadský systém školení řidičů. Když jsi úplný neřidič, přihlásíš se na znalostní test (G1). Když ho splníš, musíš rok trénovat jízdy v doprovodu zkušenýho řidiče a to jenom na některých silnicích (nesmíš na dálnici). Po roce se můžeš přihlásit na test G2 (test jízd). Když i ten splníš, můžeš jezdit na všech ontarijských silnicích, nesmíš pít alkohol před jízdou a mezi půlnocí a pátou ráno máš omezení na to, jaký lidi můžeš vézt sebou v autě. Po G2 máš 5 let na to se přihlásit na zkušební jízdu na plnou licenci G. Ta už nemá žádná omezení na řízení a dokonce můžeš mít době jízdy do 0.05 BAC (blood alcohol content), což by v mém případě znamenalo něco jako jedno velký a jedno malý pivo (nebo o něco míň). No, a samozřejmě existujou taky licence na motorky, autobusy, náklaďáky, kamiony, kamiony s přívěsem a auta s brzdami řízenými vzdušným tlakem. Je to taky solidní trénink angličtiny, to mi věřte :))

Takže tak. Jsem teď veselej business analytik pro registraci řidičů, ale smlouvu mám zase na tři měsíce, takže se nepřestávám ohlížet dál.

9 komentářů:

  1. Teeeda paráda, že jsi zas v pracovním procesu na zajímavé pozice! :-) A do kdy by jsi chtěl pracovat v Kanadě - resp. kdy chceš zamířit zpět do rodného kraje? Lee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lee! Dobu setrvání ještě domlouvám, ale zdržím se minimálně do ledna :)

      Vymazat
    2. Ahoj Lee! Dobu setrvání ještě domlouvám, ale zdržím se minimálně do ledna :)

      Vymazat
  2. pomalu z tebe bude odborník na koncové uživatele, třeba poradíš Ťokovi jak to dělat, aby tu nebyl takový binec na cestách :))

    OdpovědětVymazat
  3. tak uz jsem pochopila, co tam vlastne analyzujes:)

    OdpovědětVymazat
  4. No prosim. A já měl pocit, že jsem ti to křišťálově vysvětlil už dávno :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat