pondělí 1. srpna 2016

Kuba - Přivítání na letišti v Havaně

První sekundu, co v Havaně vystoupím z klimatizovanýho letadla mě do obličeje udeří vlna horkého a neskutečně vlhkého vzduchu. Do minuty jsem zpocenej. Dávám si teda závazek, že tenhle týden se nenechám ani jednou vyvést z míry počasím - a horko mě z větší části přestane otravovat :)

Jedna nekvalitní fotka skrze zasviněný okýnko Air Canada. To co vidíte je Havana v noci :)

Kubánský režim se na letišti v uniformách vytasí s těma nejkrásnějšíma Kubánkama ve vzorkovanejch punčochách, ze kterých mi oči přechází. Je to od nich hezký přivítání! :).

Zavazadla se vlečou velice vyrelaxovaně. Vždycky vyjede jeden kufr a pak třeba půl minuty čekáme na další, očividně zavazdla vykládá ručně jedinec. Bienvenido a Cuba!

Ten můj kufr snad už nikdy nepřijede??



Vnější hala letiště je maličká a ušmudlaná. Je půlnoc, já se rozkoukávám po tom zvláštním do fialova nebo hněda laděným prostoru... a už mě k sobě nahánější taxikáři. Zkusím teda ještě autopůjčovny, ale beznadějně.

Pak ještě vyměnit peníze. Na Kubě mají dvě měny - Pesso Nacional (CUP) a Pesso Convertible (CUC). Jeden CUC odpovídá 25 CUP. nebo taky 25 Kč. Kubánci by správně měli platit jen CUPy a turisti jen CUCy, ve stejné nominální hodnotě, tj. turisti by měli za všechno platit 25x víc než místní. V kontextu toho, že většina Kubánců vydělává méně než 1000 CUP (= 1000 Kč) se to dá pochopit.

Nakonec si teda bezradně vezmu taxíka za 25 CUC a nechám se v jednu ráno dovézt k našemu prvnímu casa particular u paní Heleny Rodriguez. Helena je česká dáma žijící většinu života na Kubě. Má hezký dům v Neuvo Vedado a poskytuje ubytování, které je krásnou základnou pro spoustu Čechů, ktěří na Kubu přijedou.

Casas pariculares jsou soukromý domy, jejich vlastníci mohou pronajímat některý ze svých pokojů poté co vládě zaplatí jakýsi poplatek. Spolu s taxikáři dělají vlastníci casa particulares první kroky ke kapitalismu, a jde jim to velice dobře! :)

Ještě že ten pronajatej pokoj má klimatizaci, to by jinak spánek v tom horku neměl šanci. Už aby dorazila ta Jája...

Žádné komentáře:

Okomentovat