pondělí 15. srpna 2016

Kuba a bouřky

Jak už jsem zmiňoval v některém z předchozích postů, Kuba má v červenci a srpnu období dešťů, a tudíž i období bouřek. Díky tomu se mi podařilo zahlédnout bouřku z letadla a taky předposlední den z Havany, odkud byla pěkně daleko. V obou byly vidět, kromě vertikálních, taky horizontální blesky a většina z nich rozsvítila třeba 70% toho obřího mraku. Ta energie schovaná v bouřkách, ta mě fascinuje!!!  Říkal jsem si, že se s vámi podělím o pár dokumentačních materiálů.









Není krásnej?

Bouřky budu nadále sledovat, až jednou uvidím nadoblačný bouřkový úkaz. Na ten si pamatuju z přednášky o bouřkách v rámci Science Café blahý paměti v kavárně Potrvá.




1 komentář:

  1. Dokud je bouřka daleko, tak mě baví sedět venku pod střechou a pozorovat blesky. Jakmile se ale začíná přibližovat, tak začínám mít strach a jdu radši domů. Úplně nejvíc mi vadilo, když vypadl proud a všude byla tma. Přítel ví, jak mi to vadí, proto vloni koupil záložní zdroj , abychom měli elektřinu i při výpadku proudu.

    OdpovědětVymazat