středa 24. srpna 2016

Kultura v Torontu - Caribana, výstava Faces a komorní hudba

Toronto v létě je úplně jiný město než v zimě. Všichni se procházejí po waterfrontu (mně pod okny) a Harbourfront centre (mě pod okny) pořádá jednu kulturní událost za druhou! V tomhle městě prostě nemáš šanci se nudit!

Takže tu pro vás mám pár kulturních ochutnávek z víkendu na konci července. Ten víkend se jmenoval Caribana a byl věnován kultrám z karibských ostrovů. A tak se mi naskytlo hned několik fascinujích zážitků. Zkrátka a dobře - přestěhuj se do Toronta a najednou máš na dlani celý svět.

Začalo to v pátek večer, kdy jsem se tak nazdařbůh šel cournout po nábřeží a zjistit, jestli se něco neděje. Došel jsem k Harbourfront centru a na pódiu se tam zrovna chystala nějaká kapela. Inu, proč ne! Hudebníci se představili jako ÍFÉ a byli z Puerto Rica. Všichni oblečení v bílých kalhotech a košilích s placatými čepicemi na hlavě. Komunikovali ve španělštině a angličtině a hráli neuvěřitelně vtahující hudbu kombinující bubínky s elektronikou. Úplně mě vcucli! Vlnil jsem se tam na ně celou hodinku. Jednu jejich písničku sjíždím dneska celej den, tady jí máte, nepřeskočte ji!!
http://grupoife.bandcamp.com/

ÍFÉ!!!!!!!!



Pak jsem zavítal na výstavu Faces (Robert Young). Fotografie obličejů holek z Toronta, který se přistěhovaly z karibských zemí nebo se narodily rodičům de Caribbean. Každá z nich na sobě měla namalovanou vlajku země svých kořenů. Bylo to tuze krásný a zajímavý! Celá ta výstava ukazovala na jednu věc, kterou chci aby pocítili všichni - ač se zdáme rozdílný (barvou, barvou očí, pohlavím, jazykem...) a neustále rozdělujeme na "my a oni", ve skutečnosti jsme všichni stejní a nemusíme vůbec rozdělovat. Moc dobrá výstava! Posuďte sami.








Hlavní součástí Caribana víkendu ovšem byla samotná Caribana, tedy karibský karneval se skoro nahýma ženama, jak se sluší a patří! Na tu parádu jim byl vyhražen jeden z hlavních tahů (Lakeshore Boulevard), tančily, poskakovaly, zpívaly a měli na sobě krásné karnevalové oděvy, na kterých jejich deisgnéři vždycky pracují přes celý rok. Hudba vyřvávala přes celý město a my všichni přihlížející jsme tam poskakovali s nima, to byla boží atmosféra! V Torontu jak v Karibiku!




A abych měl ty víkendový kulturní zážitky pěkně rozmanitý, vydal jsem se odpoledne s Jessicou na koncert komorní hudby. Zahrál smyčcový kvartet a posléze kvintet s piánem a já jsem pochopil, jako má vážná hudba sílu, když je podaná v komorní atmosféře. Bylo to na takovou tu šťastnou husí kůži!



Jaký všechny tipy kultury se dají zvládnout za jedinej den!



Žádné komentáře:

Okomentovat