čtvrtek 18. srpna 2016

A zpátky v Kanadě - Londýn, Ontario

Měl jsem posledních pár dní před zahájením pracovního procesu, a tak jsem se vydal za kamarádem (Craigem) do Londýna. Tady v Kanadě je vždycky legrace, když někdo řekne, že jede do Londýna a všichni komicky vyvalej oči jako "to bude super trip tak daleko do Evropy!" a přitom vědí, že to nejspíš bude jen do Londýna v Ontariu.  Ten se nachází tak 2.5 hodinky busem na jihozápad od Toronta.

Celou cestu prospím a když se proberu jsme už kousek od Londýna.  Všude kolem se rozkládá nekonečný prostor polí s kukuřicí a lesů. Craig mě vyzvedne a vezme mě na projížďku městem. V roce 1793 Lord Simcoe navrh London jako hlavní město Upper Canady. Rozvíjí se ale až 1826 pod taktovkou Thomase Talbota, který sem dováží Evropany, kteří mají dluhy a zavázali se, že pojedou na 5 let do Kanady kácet stromy a stavět z nich cesty pro koňské povozy. Jak wikipedia říká, cestování po Kanadě bylo tehdy dosti hazardous :)

Jedna z těch novějších budov v londýnským centru.


První zastávka je Covent Garden Market - v současné době nákupní centrum- dřív konečná stanice pro nákladní vlaky do Montrealu, který umožňovali místním farmářům dostávat svoje produkty na kanadský a později i světový trh.

Londýn má celkem asi tak 400 000 obyvatel. Žije a tiká  hlavně komunitou 50 000 studentů na University of Western Ontario. Hlavně ti vytvářejí poptávku po službách. Bez nich by Londýn nebyl Londýn. Univerzita se rozkládá levé straně Temže a se svými krásnými starými budovami ze zečátku 20. století vytváří úplně jinou atmosféru než centrum města. Každá fakulta má svojí vznešenou budovu a já zatoužím se tam chodit vzdělávat, tak jako jsem zatoužil při první procházce na UofT (University of Toronto). Když míjím budovu Richard Ivey School of Business, vzpomenu si na svoje přihlášení na Exchange a jak jsem dlouho strategizoval, na jakou školu se přihlásit. Richard Ivey byla jedna z alternativ... Ta jako jedna z mála má kombinovaný styl původních budov s moderními skleněnými prvky a mě se moc líbí!

Richard Ivey School of Business


Centrum Londýna je postavený tak trochu hala bala, starší zástavba splácaná s budovami druhé poloviny 20 století a sem tam nějaký skleněný mrakodrap torontského stylu. U vnějších částí města je to ale jinak, ty mají krásně široké silnice lemované rozložitými stromy přiléhající k rozličným cihlovým domům viktoriánského stylu. Jen tak se courat mezi nimi a vdechovat tu klídkovou atmosféru, to se mi líbí!

University of Western Ontario - UWO

Kolem Temže se rozkládá několikero parků, kamž místní chodí běhat, procházet se, číst knížky a snít. Motají se tam, jako všude stovky kanadskejch hus, kačen, veverek a ptáčků nejpestřejších barev.

Canadian Goose - česky Berneška
Tenhle výlet měl ještě jeden bonus. Přespával jsem o Craigova bratra v jeho domečku ve východním Londýně. Celá Craigova rodina jsou umělci, nejčastěji hudebníci. Jeho bratr Brian je ale multiumělec, a tak maluje ilustrace pro svojí knížku, komponuje hudbu a vyrábí nábytek. Vedle hlavního domu stojí ještě jeden menší, který používá jako pracovnu. Vzal mě na tour. Viděl jsem všechny jeho rozdělaný obrazy pro knížku, poslouchal jsem jím složenoua nahranou hudbu, no, byl to vhled do světa umělce!


Brianovy ilustrace pro knížku.








Žádné komentáře:

Okomentovat