pondělí 19. května 2014

Makropulos - Depresivní děti touží po penězích

A jak nás vyzvali lidé z Na Den, dostavili jsme se těsně před 7.45 do Slavíkovy ulice ke Švehlově koleji. Šli jsme na Makropulos s podtitulem Čapek je MRTVÝ a Marty je KURVA od divadelního spolku Depresivní děti touží po penězích.


Plakát lákající na Makropulos. zdroj: http://depresivnideti.eu/


Hned před vchodem postávala Pavla - dáma, která spolupracovala na drhnutí divadelních prostor. Věnoval jsem jí decentní pozdrav a odpověděla mi zkoumavým pohledem, neb jsem s pleškou zakrytou kloboukem, nebyl k poznání.

Pak vysosání lístků a skutálení se po schodech dolů do divadelních prostor. Před sálem ještě několikero chodeb, které by vážně zasloužuili oškrábat a vymalovat. Zato byly ale atmosféricky báječné. Když nám pak velesympatická dreadovatá dáma utrhla lístek, vstoupii jsme do rozlehlých prostor divadelního sálu. Tam se rozlévalo světlo po neprostupném divadlelním kouři a mně se to velice líbilo.


pódium připřavené na Makropulos - Švehlova kolej


A následně to začalo... Markopulos! Uprostřed sálu namísto pódia podlouhlé molo, na nějž se postupně vyskládali herci. Hra pak volně navazovala asi ve třech úrovních - příprava hry divadelních herců (tedy divadlo o divadlu), mělký svět módních přehlídek a louskání případu dědictvi z Prusova domu (vypůjčeno od páně Čapka).

Hra je báječně nasvícená a herci, jimž jsme na dosah podávají kolosální výkon. Hlavní hrdin(k)a Marty je všemi zbožnovaná postava absolutně toužící získat dědické papíry z Prusova domu, které se v hře tu a tam vyskytují u různých postav. Spousta scén je vesele obscézních a postavy se netají svou vášní, převážně vzhledem k Marty.


Ilustrační obrázek - Marty. zdroj: http://depresivnideti.eu/



První polovina je pro mě dosti složitá, a tak vyzobávám jednotlivosti a bavím se izolovanými částmi - na kompletní obrázek mám moc málo kontextu. Ještě o přestávce mi z toho jde trochu hlava kolem. Depresivní děti však nenechají všedního diváka na holičkách, a ke konci hry mu pěkně osvětlí, jak se věci mají.

Celkové výrazové postavení Dětí bylo hodně expresivní, akční a zamýšlející. Navíc bylo umocněno prostorem Švěhlovky. Podtrženo sečteno to bylo geniální. Depresivní děti hodlám nadále navštěvovat :).



Tipy na všechno možný


  • Depresivní děti touží po penězích: divadelní spolek často hrající v netradičních prostorách. Silně zážitkový pro všechny, kteří nežijí jen oficiální divadelní scénou. www.depresivnideti.eu




4 komentáře:

  1. nektery sceny byly hooodne expresivni a naturalni:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tvůj popis a Jájino okomentování mluví za vše, já bych nebyla ten správný divák a ani pro takového diváka to není koncipováno.

      Vymazat
    2. Inuuu, třeba by tě to nadchlo pro malý divadelní scény? :)

      Vymazat
    3. Inuuu, jsem prostě stará konzerva!

      Vymazat