pondělí 5. května 2014

Lezení na komíny - Chodov

Bylo nebylo, Jájotáta mě vytáhl na lezení. Tentokrát to bylo na Chodov. A Chodov kromě vnitřní stěny oplývá také vnějšími čtyřmi komíny, na kterých jsou úchyty, a tak se na ně dá vylézt, jahuuu.!

Přišel jsem tam po práci, a Láďa s Jitkou se už chystali na vytažení lana, abych si to mohl také zkusit. Dostal jsem z toho trochu eustress, protože to vypadalo fakt vysokooo. Láďa vylezl první kolo a zajistil provaz. Pak mě povzbudil mě do lezení. Prej že když jsem začátečník, tak nemusím nutně držet jednu barvu chytů.

Nahopsnul jsem teda do půjčenýho sedáku a narval se do lezaček, v nichž se mi palečky zkoutily tak, že jsem při stání na špičce stál na kloubu, a to bylo trochu bolestivý. Zkusil jsem si  teda kousek povylézt, Zvládnul jsem asi 4 chyty a pak ruka udělala KLOUZ a už jsem visel Jitce na laně. Chvilku odpočinout a znova. "Tahej to hlavně nohama", zněla doporučení. Ej, to se vám řekne.

S většími obtížemi jsem po různých barvičkách došplhal k prvnímu záchytnému bodu - pomocnímu sloupku, na nějž bylo možno se postavit a relaxnout si. Ten kdyby tam nebyl, je to bez šance :). Ještě tam jsem byl pevně přesvědčen, že to nejpozději v půlce vzdám: Jenže jak jsem si lezl pomalu, a každou chíli odpočíval (za výrazného dobírání (dotahování lana) ze strany jističe), neubývaly mi síly tak rychle. Když jsem byl tak ve třech čtvrtinách, už jsem se musel trochu zabejčit přes bolest předloktí, ale šlo to. Nakonec jsem se tam dodrápal a vítězoslavně prásknul rukou o vršek komína (ještě že tam nebyli žádní čápi :))).

Komíny u freesolo, Chodov. zdroj: lezec.cz


To byl bohorovný vítězoslavný pocit. Únava v rukou a nohou značná, příjemná nervozita z výšky těch 35m, ale modrá obloha a úchvatnej výhled. V tu chvíli mi ani nevadilo, že jeho dominantou jsou chodovský paneláky a někde v dáli také komín spalovny. Prostě se mi tam líbilo a já zažíval nadšení skoro tak silný jako na wakeboardu (dříve snowboardu).


TO BYLO NEJLEPŠÍ!



Tipy na všechno možný:
  • Free solo: lezecká stěna kdesi v útrobách Chodova. Super, ikdyž trochu složitý stěny. A ty komány venku poskytujou nesmrtelnej pocit.

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem začala číst, říkám si, no lezení... Ale když jsem uviděla foto komínů, trochu se mi zatajil dech. A stejně raděj bych tam viděla ty čápy! Vzpomínám na 3 týdny pozorování čápů v Bohdanči a myslím, že na to nezapomenu. Byla to paráda!

      Vymazat
    2. Šááák ať se tam kliiiidně posaděěěj, žejooo, já je při tom vylezení nekousnu :)

      Na tu bohdaneč si pamatuju, jak se ti tam líbilo :)

      Vymazat
    3. Znova jsem si otevřela lezení na chodovské komíny a musím říci, že se mi znova zatajil dech. Do čeho ty se to pouštíš?

      Vymazat
  2. Do všeho, co mě nezabije a posílí :)

    OdpovědětVymazat