pátek 13. září 2013

Bazén Šutka a sauna - závislost

Trvalo jim to asi 30 let. 20 let jsem jezdil kolem do centra a v koutku duše snil o tom, že budou jednou Čimice mít tak blízko bazén. Sen se mi splnit právě měsíc před tím, než jsem se odstěhoval na Hráču. Trochu ironie, ale s Kořkovozem se to v klídku přežít dá.

Aquacentrum Šutka je teď jedním z nejhezčích bazénů v Praze. Mně je zvlášť sympatickej díky 50m dlouhejm plaveckejm drahám, který poskytuje. V těch většinou neplavou lidé s hlavou nad vodou, a tak tam nikdo nebrzdí. Když je nějaká tradiční hodina pro moje plavání (třeba kolem šestý, sedmý večer, středa nebo čtvrtek), svítí na kraj bazénu postupně zapadající slunce a pod vodou ho krásně nasvicuje.


Plavací padesátka, fantaasstisk!



Tak si tam tak skočim, odplavu si kiláček (necelou půlku kraulem, pár bazénků na znak a většinu přes prsa), a tím se mi fantasticky srovnaj moje křivý záda. Notně se u toho taky zadejchám, páč žádnej profi plavec nejsem. A pak už je čas na saunu!


Takhle nějak vypadá šutková sauna, čili stejně jako jakákoliv jiná :).



Nahoře ve druhým patře Šutky jsou dvě sauny. Po příchodu si přeberu prostěradlo na saunový recepci a pak se pomalu odsunu do tej super horkej místnosti. Sauna se dá brát jako společenská záležitost (když si tam natáhnete kámoše nebo se rozkecáte se spolusaunovačema), popř.jako meditační místo. Njejlepší je to, když je úplně prázdná. Pak mám prostor na plnou koncentraci na to, co ta teplota dělá s mým tělem.

Od první vteřiny po vstupu cítím, jak se mi uvolňují svaly ztuhlé při plavání. Už to samo o sobě je extatickej pocit. Pak to trvá asi tak 5-7minut, než se mi rozbuší srdce. V tom momentě se zvyšuje teplota těla až na úroveň horečky. Pocit je to děsně vzrušující. Když se mi tak po deseti minutách začíná trochu hůř dýchat. je čas na rychlou sprchu a studenej bazének.

A je to právě ve studeným bazénku, kde se mi dostavujou tak extatický pocity, že je sauna mojí substitucí za jakoukoliv drogu. Při prvním ponoření se to může zdát trochu studený. Pak tam vydržím chvíli ležet s očima upřenýma do nebe a cejtím, jak se mi ten studenej osvěžující pocit propracovává do různejch částí těla. Tenhle moment je vážně k NEZAPLACENÍ!!

V závěrečný fázi je pak nejlepší se natáhnout na vnější nebo vnitřní sedátka. Když se na nich zakoncentruju na to, co se semnou děje, zjistim, že mám absolutně nepravidelnej tep, jako kdyby se srdce probíralo ze šoku. To je moment absolutního vytržení.


Tímhle způsobem si reguluju všechny náznaky stresu. Každá návštěva sauny totiž všechny tyhle příznaky smaže.

Žádné komentáře:

Okomentovat