středa 2. října 2013

Vařící vzdělávání - steaky z argentinskejch kraviček

K narozkám jsem od Jáji dostal kurz vaření, a sice na téma Argentinský steaky. Ohohoooo, učit se něco novýho, a to já rád!!! I když je to vaření :)

Ten den v práci jsem kouknul na mapu a zjistil, že to je přímo an Hustiský, na spodním Žižkově. To jsem ještě nevěděl, že tam budem vařit ve vitrínce pro kolemjdoucí.

Srazili jsme se s Jájou přímo před tím, otevřel nám na krátko ostříhanej chlápek asi tak v našem věku. Představil se jako Lukáš a mluvil tak rychle, že sem ani napodruhý nestačil zaregistrovat příjmení.

A pak to začalo, vytáhl na naší 6ti člennou skupinku (z čehož byli 3 těhulky) asi 4kg luxusní svíčkový, vysvětlil nám, že jeden kraj je palec, druhej špička a střed je s podivem uprostřed :). "Teď to očistěte od blan" zněl rozkaz. Zbyl na mě samozřejmě palec, takže blanka kam se podíváš. Tak dlouho jsem si s tím hrál, až z toho vznikla pěkná fašírka. Šéfík Lukáš to okomentoval s tím, že naštěstí budem dělat Stroganoff.

A pak to začlo. Nejdřív Tagliatella. To když jsem slyšel, msylel jsem, že budem dělat těstoviny (coooo??). Pak jsem zjistil, že to je něco jako Carpaccio, jen že Carpaccio je celý syrový, a Tagiatella je lehce osmahlá na krajíčcích. Plátky jsme dali na rukolovej salát s balsamicem a zblajzli to. Mňáááám.!!

Pak steaky. Ukrojit na cca 4cm plátky, rozálit pánev a položit na nejrozpálenější místo. Nic složitýho. Dal jsem to tam ale křivě a chtěl jsem to narovnat. "Ne!!" ozvalo se od šéfíka. Jak se to jednou položí, už s tim nehejvbat, ať se děje co se děje! No, pak asi tak 3 min po jedný straně a na druhý straně zkoušet podle palcový metody. Paxme ho zblajzli. Mňam.


Jedna Jája pracující na grilovaný zelenině.



Stroganoff byl jen něco jako dlouhý smažení a zalití smetanou. Pak zasypání červenou paprikou. Docela fajn to taky by
lo.

Pak ještě vývar a flambovanej grilovanej ananas. Vývar super, ananas brekekeke.

Jinak ale hrozně dobrej a poučnej večer pro mě :)


3 komentáře:

  1. to jsem se fakt pobavila. Jak čistíš palec od blanek, viděla jsem to v barvách. Něco jsko žehlení košilí, nebo ještě zábavnější? Ale jinak to jistě byla mňamka.

    OdpovědětVymazat
  2. rekla bych ze to cisteni je na podobne urovni, jen se s tim nemohl piplat tak dlouho, protoze Lukas zavelel ze jdem delat tagliatu :)

    OdpovědětVymazat