čtvrtek 31. října 2013

Courání po Praze: Strahov a Jelení příkop

Tak dneska byl zas jeden z těch dní, kdy je deset hodin dopoledne, právě dojídáme tvarohovou buchtu k s snídani a máme tak trochu kocovinku po tom vínu včera. Co bychom tak dělali? Courat po Praze, johohooo!


Výhled z horních Petřínských zahrad, kousek od Strahova



Tramvajkou číslo 22 na Pohořelec, čumenda na Keplera, o kterým jsem celej život nevěděl, kde je, pak kolem Strahovskýho kláštera a pivovaru,  odtud do úvozu, kolem Černínskýho paláce a Loretky, Jelením příkopem na Malostranskou a zase domů.

A teď ty hezkosti, co jsme viděli cestou.

Břevnovskej klášter, a absolutní ticho v jěho nitru. Je tam taková děsně zvláštní klidná atmosféra, která snad nemůýže bejt narušená ani partou vožralů, který můžou čas od času putovat z pivovaru opodál.


Břevnovský klášter



Břevnovskej pivovar. Přitažlivá zahrádka, výběř pivíček jak v chýši. Asi tam brzo zavítám.

Černínskej palác. Sídlo ministerstva zahraničí. Ten je ale obrovskej. Myslím, že akorát stvořenej pro příjem delegací.

Loreta. Je tak krásně barevně laděná. Mohl bych před ní stát hodiny a hodiny, jak se mi líbí.



Loreta


Jelení příkop. Dneska to byla moje první návšteva. A nikdy by mě nenapadlo, ýže se hned pod Hradem schovává takovej krásnej parčík a že vede až na Klárov! Taky jsem se tam dočetl o jelenech, kteří si tam pobíhali někdy v druhý polovině 18. století, a extra překvapenej jsem byl při zmínce o medvědech, kteří tam byli v první půlce 20. století jako dar sibiřskýcj legionářů tatíčkovi Masarykovi.



Tunel uprostřed Jeleního příkopu

Podtřženo sečteno, v tej Praze je toho ještě tolik co prozkoumávat! Příští zastávka, Malá strana!



Český lev schovaný v zatáčce na Klárově

4 komentáře:

  1. paradni tip na vylet, doufam ze na piivo me vemes s sebou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta Praha je stejně krásná! A nejhezčí! Jen mi tam tentokrát chyběla nějaká ta kávička. Tak až příště.

    OdpovědětVymazat