neděle 5. března 2017

Humber river a lososi

Bylo to v říjnu a já jsem chtěl vyrazit za podzimními barvami. Tak jsem kouknul na mapy a do oka mi padla Humber River, čili řeka obklopující Toronto ze západu, kousek za High Parkem.

Stromečky už se začaly barvit.


K Humber river jsem dorazil časně z rána a hned na začátku ve slepém ramenu jsem uviděl prvního zástupce krásného ontarijského ptactva: Great White Heron (Volavka bílá). Stála si tam tak osaměle uprostřed zátoky a natahovala krk po čemsi, co šustilo v rákosí. To jsem ještě nevěděl, že to, co u Humber river uvidím bude mnohem dobordružnější než "jen" podzimní barvy.

Možná tam ta volavka není úplně viděl, ale tak, aspoň pro představu.



Coural jsem tak kolem řeky, když v tom jsem najednou uviděl jakési obrovské ryby vlnící se proti proudu v řece, která má po extrémně suché sezóně vody jen tak do půli lýtek. Až po rozpovídaní se s jedním z rybářů mi dojde, že rybičky, který tam vidím jsou lososi, který táhnou proti směru řeky se pářit, WOOHOOO!

Docela lososí kousci, lehce pod hladinou.

Tento rok to ale kluci měli hodně složitý. Když jsem došel k jednomu z jezů, na chvíli jsem si tam sednul a pozoroval, co se bude dít. Ty obrovské ryby, jedna za druhou skákali proti jezu ve snaze se dostat o úroveň výš. Z důvodu toho letošního sucha byla ale hladina řeky tuze nízko, a tak 19 ze 20ti pokusů skončilo nedoskočením lososa nad úroveň jezu, který jej pak potupně spláchnul zpátky dolů.

Jez pro lososy k překonání.

Byl to nehezkej pohled, spousta zvlášť těch větších ryb boj s jezem nezvládla a ležela ve vodě smutně břichem vzhůru. Jaký všechny možný dopady asi mají tadyty naše klimatický změny?


Rybička, která tak vysokej jez nezvládla.







Žádné komentáře:

Okomentovat