středa 31. května 2017

Bóžo cesta do práce a The Path

Jo. Tak pracuju pro Scotiabank. Třetí největší kanadská banka operující po 25 zemích od Austrálie přes Čínu a Evropu, Jižní Ameriku, Carribean, až do Států a do Kanady. Není to špatnej business, ale o tom až jindy.
Nejvíc ze všeho mě v současný době baví moje cesta do práce. Po všech těch utlačovacích dojížděních ve 2016 (nejdřív 90min, potom hodinku) to mám do práce 20 minut chůze, a můžu si vybrat zhruba pět různých cest venkem a dvě cesty vnitřkem. Jakto vnitřkem? No protože tu máme THE PATH...


Cesta do práce. Že to vypadá, že jde vnitřky budov? Taky že jo! The Path
Tak po kouskách. Pravidělní čtenáři vědí, jakej mám od začátku svýho pobytu bezva byteček s výhledem. A ten je přesně na břehun Ontarijskýho jezera. Moje práce je na adrese 320 Bay Street, tzn. v úplným centru Finanční čtvrti Toronta, žel bohu hned naproti hotelu, který se po svém vlastníku jmenuje Trump.

Vidíte ten nápis na budově uprostřed? Trump... Chjojo.

A jak teda moje cesta do práce vypadá... Záleži na počasí. Když prší, sněží, mrzne nebo fouká (v podstaně celej březen a půlu dubna), vylezu ze svýho mrakodrapu, ujdu asi tak 200m a tam už je vlez do The Path, čili podzemní cesty obsypaný obchůdkama, která vede v podstatě pod celým centrem Toronta. Když si to převedeme na pražský poměry, tak si představte, že by taková podzemní obchodní stezka vedla od Koně ke Sv. Mikuláši na Malý straně a rozvětvovala se na Florenc, Anděl a Karlák. Na cestě do práce mi tak The Path pomůže nadejít/podejít dvě hlavní dopravní tepny, který oddělují Waterfront od centra centrovýho. Poté, co projdu přes centrální vlakovou zastávku Union Station, následuje Path mezi Union Station a First Canadian Place, tj vyvoněná cesta obsetá krámkama s krasnými hadříky, šperkovnami a čokoládovnami. Je to děsně bezva dobdrodružsví konečně objevit, jak hlavní tepna Toronta žije ve špičce. Když jsem tu chodil po městě těch prvních pár měsíců, tak jsem dumal, kam se všechny ty 3 miliony lidí poděly. Tady jsou! Celkově na svoje první vyplašené výlety do The Path se smíchem vzpomínám. To jsem tehdy netušil, že se přes ní budu jednou procházet den co den.


Když už mi po prvních 2 měsících v nový práci hrozí, že by mi Path začala rutinnět, zařídím si po cestě objevování. A tak se takhle jednoho rána pokusím po cestě narazit na nějakou vychytanou snídani, abych pořád nejel jen ty hamburgrový snídaně z Tim Hortons. A tak jsem narazil na McEwan, takovou bezva bufetovou snídaňárnu. Tam jsem si naložil míchaný vajíáčka, smažený vajíčka, slaninku, párečky, hořčici, rajčátka, okurky, juuhůůůů, discovery a mňamy!

Objevená snídaně šampionů!


No, a jak vypadá moje cesta do práce když je hezky? Začíná stejně, 200m po waterfrontu ozářeným sluníčkem a šups do Path, abych přešel a obešel ty tahy Gardiner a, Harbour St a Lakeshore. Pak prolezu chodbou u Air Canada centre, domov to torontských hokejistů (Maple Leafs) i basketbalistů (Raptors), obkroužím Union Station a už pochopduju po Bay St mezi věžáky kanadskcýh bank s výhledem na krásnou Starou Radnici, před níž se Bay St. uctivě a ohleduplně stáčí. Tři bloky a voilá! Jsem ve svý žůžo práci u těch pozlacenej výtahů co mě vezmou do dvanáctýho patra.

Dej bůh štěstí, ať to takhle (nebo podobně) ještě nějakou dobu vydrží.

P.S. tady je pár foteček pro ilustraci mojí oblíbený cesty do práce. Chtěl jsem udělat animaci, ale bylo moooc trhaná :)


U mě před domečkem.
Jediný přechod před Path


Začátek Path





Výhled na Union Station
Uvnitř Air Canada Centre, Go Raptors, go!


Pohled na budovu Royal Bank od Union Station


Když se udělá hezky, i Toronťani vylezou.

First Canadian place oblepené značnou vlastníka - Bank of Montreal.
A půl cesty mám takhle výhled na tu krásnou starou radnici.


Moje práce, Scotiabank.
A ty zlatý výtahy, šmankote :)

2 komentáře:

  1. Aby ses do Cech nevrátil dvojnásobný po těch snidanich, co si tam dáváš😉
    Ale The Path ti těžce závidím, to já ve vlaku těžko pohledem😏

    OdpovědětVymazat
  2. A to jsem ještě nepostnul můj favorizovanej Farmer's wrap z Timmies :))). Moje tělo zatím na přibrání nepomýšlí :).

    A co že to ve vlaku děláš těžko pohledem? :)

    OdpovědětVymazat