úterý 13. června 2017

Grafitti alley v sousedsví bank v Torontu

Tak byl páteční večer, dohodnutej basketbal byl zrušen a já jsem se pakoval z práce. V tu chvíli mi došlo, že nedaleko ode mě má Jessica za čtvrt hodiny svůj meetup věnovaný jedný "lane", která byla přetvořená v ulici plnou uměleckejch děl.


Přivítání v Graffiti alley

Skrývají se tu dvě dobrodružství. Meetupy a graffiti.

Meetup je mnou dlouho obdivovaná aktivita. Všechno se děje na http://meetup.com, sdružují se tam skupinky podle zájmů, věku, jazykovejch skupin, zkrátka na co si vzpomeneš. Meetup pomáhá míň společneskejm lidem si udělat komunitky, novopečnejem kanaďanům pomáhá se úpéct a vůbec, už tolik zajímavejch lidí jsem přes něj poznal! Jednou z nich je i moje milá Jessica, kterou znám svýho cca třetího dne v Torontu a která se chopila organizace svého vlastního meetupu. Od té doby jí její skupinka zájemců narostla na 2000. Husťanda!


Jen takový zákoutí s fotografem.



No, ale hlavně k tej slavnej Grafitti Alley. Za prvé se tak skutečně oficiálně jmenuje, za druhý je domluveno s uměleckým koordinátorem torontský police, že tahle zadní ulička může být transformovaná ve sbírku uměleckejch děl. Za třetí je hnedka na přelomu finančnický čtvrti Toronta, a tak ty obrázky ostře kontrastujíou k těm finančnickým mrakodrapům.

Tak tady to máme, ta červená kapka ukazuje na grafiti alley. Červený tečky ohraničují finančnickou čtvrť.


A tak se procházíme a zíráme. Jsou tam skvěle zakroucený nápisy, dvojí podstata ženy, sbírka lidských emocí nebo fantaskní podvodní svět přes celej dům. Mám obrovsou radost z toho, že se jinaktak ošklivý prostor, jako je lane, dokázal přetvořit v něco, za čím pochodují toronťani i turisti. Jsem rád, že se v grafitti dá hezky rozjet přitažlivý umění, který nehyzdí krásný domečky, ale vylepšuje prostory, který by jinak byly ohyzdný.

A objevování, to mě tak baví!



Dvojí podstata ženy

Sbírka lidskejch emocí.



A podmořskej svět





Žádné komentáře:

Okomentovat