středa 5. dubna 2017

Náhled do business analýzy

Pár věcí mě v mojí předposlední kanadský práci dost pobavilo a mohli by přispět k tomu, porozumět, co že to teda v práci dělám, když dělám business analýzu.

Takže jsem měl na starosti zjišťování a implementaci požadavků pro všechny systémy testování Ontarijských řidičů. Napříkald zjistit, jak v současný době funguje řazení testovaných řidičů v DriveTest centru a vymyslet, jak by se to odbavování dalo vymyslet rychleji. Jinej úkol byl popsat jak funguje Block booking pro webovou stránku, na který si ontarijský autoškoly rezervujou místa pro svoje žáčky. Výstupem takového popisu měl být dokument, který si pročtou programátoři a přesně pochopí, jaký je kontext, a co je potřeba se systémem vyrobit.


Vebová stránka testování řidičů v Ontariu, tj. jeden ze systémů nad nímž jsem měl dohled.

Je to děsně zábavná práce! Spousta zjišťování, co uživatelé potřebujou od systému a zákazníci od businessu. Spousta vyzjišťování a vyjednávání o tom, jak má vypadat finální podoba systému nebo procesu.

Jeden z požadavků, který jsem zjišťoval a pak dolaďoval s technickým týmem, byl požadavek na extreme weather conditions. Jsem si říkal sakra, co má blbý počasí společnýho s testováním řidičů?? U nás doma se přece testuje za každýho počasí! Když se do toho ale ponořím hlouběji, pochopím, zač je toho loket. Když je DriveTest centrum třeba nahoře v Timmins (severní Ontario), může být zasypáno sněhem, uzavřeno kvůli bouři nebo mít přerušený dodávky elektřiny kvůli mrazům... No, život je to asi o hodně jinej než v Torontu. Už se těším až budu mít šanci to prozkoumat.


Žádné komentáře:

Okomentovat