neděle 13. března 2016

Toronto - Procházka do High Park a k River Humber

Práce je teď jistá a na dosah (viz Přelomy v Torontu), tak jsem se trochu uvolnil, začal víc žít a míň sedět u kompu (možná proto se taky blog posty zpozdily).

Nezřídkakdy si teď vycházím na procházky do míst, který mi doporučují místní. Takhle jsem před nedávnem vyrazil na procházku do High Parku. Je to veliký a krásný park docela daleko  na západě Toronta a protože pořád spořím, rozhodl jsem se, že TTC (torontský MHD) použiju max cestou zpátky. Šel jsem tak po Queen st. na západ, západ, západ... a když už jsem myslel, že tam musím dorazit, byl jsem teprve na Dufferin street, tedy zhruba v půlce.

Férová procházka, jen co je pravda.

Do parku jsem se dostal po několika dotazech na cestu... a dost často se z toho stal příjemnej a zábavnej rozhovor, jako například s dámou, co kousek od parku shrabovala zbytky sněhu:
"Jo, já jsem rodilá Kanaďanka, ale v Evropě jsem to měla ráda. Bydlela jsem tam skoro deset let, v Německu, ve Španělsku a v Itálii. Tam je totiž skvělý, že sedneš do auta, jedeš dvě hodiny a jsi v úplně jiné zemi a kultuře. To tady sedneš do auta, jedeš 10 hodin a je to pořád to samý". To od Kanaďanů často slýchám.

Krásný a barevný výhledy byly cestou...

High Park je krásný, rozlehlý a přes celou jeho západní stranu se rozkládá "Grenadiner Pond", rozlehlá vodní plocha, na jejímž břehu bude zanedlouho sídlít celá kolonie ptactva. Teď je ale zamrzlý tenkým ledem a přeživší labutě jen opatrně našlapují, jakoby se bály, že to pod nima křupne.

Labuť na zamrzlým jezeře, to je trochu beznadějný pohled.


Park je ještě z půle pokrytý sněhem, jen cesty jsou odklizené. Ze sněhu vykukují vysoké vrby, jejichž nový proutky září takovou oranžově nahnědlou barvou. Sem tam vysvitne slunko a je to krása.

Ty barvy ve sněhu neskutečně hrály, ta fotka to holt tak nezachytí.

Po High Parku se ještě snažím dostat k Humber river, pořádnej řece, která ohraničuje Toronto ze západní strany. Je ještě zamrzlá, zeleno-šedo-modrá a odráží vykukující sluníčko. No byl to super výlet na 15km. Zpátky už teda s dovolením jedu TTC :).

Humber River byla obtížně zachytitelná na obrázku.

Žádné komentáře:

Okomentovat