čtvrtek 3. března 2016

Toronto - hledání práce a highlighty

Za první měsíc, který jsem v Torontu strávil, jsem pochopil dost věcí o místním hledání práce. Hlavně teda to, že 80% pozic se vůbec neobjeví jako vypsaný pozice, protože jsou do nich dosazení známí a kamarádi daný společnosti. A tak mi nejeden člověk říkal "vykašli se na hledání pozic vypsaných online, vyraž do města, seznamuj se s lidma, pracuj na svým networkingu a neboj se žádat lidi o pomoc s hledáním práce. Kanaďni jsou dosti nápomocní lidi a to je ta nejlepší cesta."

A tak jsem se poučil, a každý den se sejdu s novou partičkou lidí (přes meetup.com, couchsurfing, přednášky, bridging programmes), popř. se aspoň pokusím náhodně oslovit člověka, co s ním čekám ve frontě na pokladnu nebo s ním jedu výtahem. Není to jednoduchý, ale je to pro mě báječnej mezilidskej trénink.

IEP - konference pro zahraničně vzdělaný nováčky v Kanadě.


Při hledání práce jsem se taky nevyhnul několika prvním kolům (tady zvaným pre-screening) po telefonu. Většinou jsem si to domluvil tak, abych při telefonátu koukal od nás z obýváku na vlny na jezeru, a to se to pak komunikuje :)

No prostě... to se neokouká!

Při různým vyplňování reakcí na inzeráty, ke kterým se stejně občas uchýlím, se občas objeví fakt zábavná otázka. Jako posledně, když jsem reagoval na inzerát juniorního project managera - "Tak, a teď nám sem popiš, jak si zavazuješ tkaničky," Věřte nevěřte, trochu jsem se s tím v angličtině potýkal :)

A jak se tak hodně  chytám v torontským dění, potkal jsem desítky hrozně zajímavých lidí, pochytal nový inspirace a rozdal svoje networkovací kartičky. Docela mě to baví :). Pár příkladů z toho mnoha zajímavýho, co jsem se dozvěděl a zažil:
  • Setkání nadšenců pro kávu v M Square café kousek od radnice. Šéfík toho café jménem Justin a správce kavárenských strojů David mluvili o tom, jak je důležitý entusiasmus při zakládání vlastní kavárny a já jsem v Justinovi viděl úplný propadnutí kavárně. Trochu mě to nakoplo k vlastní životní dedikaci. Kromě jiných tam byl taky Alex, starší pán, co si jako nadšenec sám praží kávu už dvanáct let a zásobuje rodinu a sousedy :). Já mám tak rád lidi, co mají tenhle zápal!
  • Setkání s Toastmasters, teda klubem lidí, co si cvičí svoje schopnosti mluvení před publikem.  Krásná podpůrná atmosféra, různý úrovně projevů, konstruktvin hodnocení a cvičení improvizovanýho projevu, no super věc, to asi zařadím :).
  • Srážka s lidma z couchsurfingu jen tak nad piváčkem a zase spousta různejch lidí se spoustou různejch osudů a zájmů. Holka Yi původem z Číny je už 6 let v Kanadě a je rozhodnutná s nikým nespat před manželstvím... Doufá, že to bude znamenat lepší kvalitu manželství. Denys, původem Ukrajinec, v Kanadě od malička pracuje na big data analýzách s NoSQL a to je pro mě hrozně zajímavý na postudování. Alex, rodilý Kanaďan z Quebecu s otcem Francouzem a mamikou Filipínkou, co se směje tomu, že i kousek za hranicí v US nerozumějí některým tipycky kanadským úslovím jako "dressed up" burger, tzn. burger naloženej přesně danýma věcma (cibule, hořčice a relish).
  • Na přednášce o datových vizualizacích vedle mě seděl takovej starej pán, se kterým jsme po přednášce dali small talk.  Pověděl mi o sobě, že má kořeny někde na přelomu Čech a Neměcka, a že tam po nich byl kdysi pátrat. To jsou fakt věci :).

Víc obrázků v příštím postu, slibuju!

1 komentář:

  1. Tak to by mě asi rozseklo ten dotaz na tkaničky u pohovoru :-) Lee

    OdpovědětVymazat