čtvrtek 21. ledna 2016

Toronto - zabydlování

Takže se pomalu ale jistě zabydluju. Nemůžu se vynadívat na vzlétající a přistávající letadla na Billy Bishop airport, na který vidím téměř z jakéhokoliv místa tohohle bytu, stejně jako na Ontario lake. Ikdyž teda dál posílám životopisy a reakce na inzeráty bytů/pokojů, k tomuhle výhledu často zvedám hlavu.

Výhled z okna po stoosmdesáté.

V mezičase dělám více nebo méně náhodně procházky po městě a objevuju. Je to super!

Toronto je nejvíc multi-kulti město, který jsem zatím navštívil. Kdybyste vzali 12 náhodných obyvatel Toronta, řekl bych, že tak 4 budou bílí, 2 černí, 3 asiati a 3 něco mezi :)), to mě tady fakt baví. Není taky výjimkou, že muž s muslimskou čepkou nebo turbanem prodává v obchodě nebo sedí na recepci.

Jednotlivé skupiny obyvatel se historicky sestěhovávali do bloků nebo čtvtí. A tak může člověk v dnešním Torontu narazit na Little Italy, Koreatown, Chinatown nebo třeba Little Portugal. Jak mi včera říkal kamarád  u dobrého kanadského svrchně kvašeného piva Amsterdam Cruiser, v tomhle tepajícím městě se dají najít zlomy všech kultur, a tak se těším na další objevování!

Kromě jiného má Toronto taky svojí obdobu dánské Christiánie, tedy čtvrti umělců, barev a pokuřování trávy. Jmenuje se Kensington a leží na severozápadním okraji centra. Dneska jsem se tam byl podívat a vonělo to tam všemi ulicemi.

Kensington, pro něj pěje srdce mééé!

Moc kavárenského povalečství jsem tu zatím nezažil, ale tam, kde jsem ho zažil (dneska Jimmy's café v Kensingtonu), tam mají jenom překapávačku a když si řeknu o small, obdržím 3 dcl :)).


Kavárna Jimmy's Café v Kensingtonu.

Snad všichni Toronťani používají "like" jako výplňové slovo, čili se vyskytuje třeba 3x - 4x v každý větě :)

Byl jsem se též podívat ve veřejným bazénu. Jmenoval se Harrison community pool a je maličko severně od Queen street. Předpokládal jsem, že to bdue 50ka nebo aspoň 25ka. Jaké bylo teda moje přkvapení, když měl pouhých 18m, to jsem ten kiláček skoro celej naodrážel :))). Jak se ale říká, darovanýmu koni na zuby nekoukej - a tenhle community pool má vstup zdarma, což se nám, zatím nezaměstnaným docela hodí.

Dost často vidím po městě se povalující bezdomovce, a to je mi dvojnásobným překvapením, když teploty nestoupají nad nulu.

Tak, děti, a to je pro dnešek vše.

1 komentář:

  1. To je jak pekna pohadka na dobrou noc!
    Dobrou noc, strycku Fido! - Dobrou noc, deti ;)

    OdpovědětVymazat