čtvrtek 9. ledna 2014

Agnes Obel a Akropoli!!!

... o tom koncertu jsem věděl už notných pár měsíců, a furt odkládal zakoupení vstupenek, páč se mi za 590,- zdály drahý. Inu, s Jájou jsme mrkli na Ticketpro asi dva dny předem. Absolutně vyprodáno. V Akropoli samotný jakbysmet. Taxem si řek, že vyrazíme nablinda a zkusíme tam z někoho lístek servat.

Cestou přes Jiřák ještě zastávka v ČSOB bankomatu, neb v dejvicích ani jeden nefungoval. Pak oklikou k Žižkovský věží a k Akropoli. Byli jsme s Jájou dohodlý, že nejvíc na to dáme 800 za lístek, a snad to vyjde. Přišli jsme tam a před vchodem bezradně postávalo několik lidí. Taxme začli postávat s nima, mě to za chvíli přestalo bavit, a šel sem nám zařídit pifko do plastu vedle do hospody. To se zadařilo, a tak jsme odvážně čekali na někoho, kdo svoje lístky nebude chtít. A takovejch lidí moc nebylo. Scházela se tam samá lepší nekonformně vypadající společnost. Pak se najednou před vchodem zjevil týpek s dvěma lístkama. Všichni čekající včetně nás dvou se na něj sesypali. Spočítal jsem si, že šanci na výhru mám, když rovnou nastelim vyšší cenu (nebyl čas na vyjednávání), trochu sem na to teda šlápnul a po krátky rozpravě byly vstupanky naše! Ojojoojoooj, boží, boží štěstíčko!

V sále bylo setměno a na kytaru drnkala drobounká hnědovláska a loungově vysokým hlasem k tomu zpívala. Měl jsem, dojem, že to už je možná Agnes, nikdy jsem ji totiž na živo neviděl vostuda. Nebyla, byla to její kanadská předskokanka a už ta sama o sobě byla výborná. Říká si Feral & Stray a tady je malá ochutnávka:
https://www.youtube.com/watch?v=EPbX7nNhYk8


Feral & Stray




Po několika songách se pak na podiu objevily tři dámy (Agnes - piano, Anne Mueller - cello , MIka Posen - housle), a bylo to.... překrááásnééé. Hráli jednu lepší píseň něž druhou a zkombinování výrazného piana s violoncellem a houslemi, to je prostě k sežrání! Diváctvo sedělo bez hnutí a Agnes si odzpívala svoje největší pecky (Riverside, Beast...). K tomu přidala několik novejch kousků a je teda tutovka, že si je zamiluju, možná ještě víc než ty staré.


Agnes Obel v Akráči!

Perličkou bylo, když si Agnes v polovině koncertu vyžádala několikero šál, kterými si přikryla struny klavíru, aby neměly dlouhhý dozvuk.  DO několika málo sekund se na ni sneslo několikero šál z balkónku.

U prvních několika skladeb jsem byl jak u vytržení, že jsem skoro nedýchal. Vrátili se mi moje pocity z Dánska, když jsem běhal kolem Utterslevských bažin a do uší mi tepalo její piano.

Hudební zážitek století, ladim na Agnes!

Ukázky:
Stará dobrá Riverside: https://www.youtube.com/watch?v=vjncyiuwwXQ
Novinka Dorian: https://www.youtube.com/watch?v=HJzp2SRs0Ak


Tipy na místa:
Palác Akropolis: Nesmírně stylová podzemní žižkovská hudební a jinak kulturní scéna. Všechny koncerty, které jsem tam viděl byly báječně ozvučené. Atmosféra místa je srdíčko chytající - hezky setmělej bar, ani ne moc zahuleno. Bohužel tam mají pouze Gambáč a Plzeň, to se ale dá s blízkým Královstvím dobře oživit :)
Link: http://www.palacakropolis.cz/

2 komentáře:

  1. Zas se potvrdilo to že nové poznáni vždy člověka obohatí..do teď jsem o této nikdy neslyšela a musím uznat že me nadchla.Je to po dlouhe době něco co mě uplně pohltilo..Nadhera a děkuji

    OdpovědětVymazat