čtvrtek 4. ledna 2018

Ročenka 2017 - CZ > CA > CZ > CA > CZ


Tady je pár obrázků popisující můj šílený rok 2017.
Napište mi do komentáře, který z nich nejvíce zaujal, jo?

Články z cestování mám napsány zatím pouze do Winnipegu. Ale budu přidávat.

Leden 2017 a cesta do Kanady - mezizastávka Varšava a její muzeum WW2.
Po Vánocích zpátky do mého torontského bytu na ten nejlepší výhled z okna na světě.





Vtipálci na víčkách od kanadských piv. Zatímco jsem se snažil o nové povolení, popíjel jsem za draho.

Pak mi kanadské imigrační ministerstvo řeklo, že na schválení povolení budu čekat dva měsíce, a to ještě je nejisté, zda ho dostanu. Inu, sbalil jsem si kufry a vydal se domů do Prahy... uvidí se.

Výhled do zahrady rodičů krátce po vánocích... aneb zpátky doma.

Z Prahy si ještě odskočit do Londýna na můj poslední víkend Leadership Programu, když už ho nestihnu v Torontu (leden 2017)

Já tu matičku stověžatou přece tak zbožňuju!
A když už jsem leden a únor v Praze, potkám se i s kámíky z Islandu, co se přijedou podívat. Ahoj Cyrielle (leden 2017)



Z Kanady mi dají vědět, že mi vízum schválí... tak teď musím poslat do světa můj milovaný Kořkovůz, protože teď snad dva roky nebudu v Praze (Únor 2017)

Ještě před odjezdem zvládnu pár pěších výletů (jako tenhle krásný kostelík ve Štěchovicích) (únor 2017)

Rozloučit se před návratem do Toronta s kamarády (únor 2017)

Milovaný Daneček mi namíchal pašerácký kvásek (únor 2017)

A jedem, zpátky do Toronta, tento rok již po druhé (únor 2017)

Nastupuju do Scotiabank jako analytik kapitálových trhů s drahými kovy (únor 2017)

Zpátky ke kanadským snídaním!

Zpátky k mojí nejmilejší spolubydle.

A Jak se v Kanadě začnu zase cítit stabilní a doma, začnu dělat výlety. Tohle je Huntsville (duben 2017)

Algonquin park pár hodin na sever od Toronta (duben 2017)

Tající ledy v Algonquin parku.

Můj cestovací dream team - Michelke a Markétka.

Bláznivá jízda do pivovaru v Gravenhurst s Maria a Michelle.

Kanadský chleby jsou fuj. Tak jsem si upekl vlastní.

Uklízíme tak kamarádky byt, a helemese bohatství v literatuře.


Po roce a pů jsem konečně vyhrál boj o kanadské zdravotní pojištění.

Na víkend na ontarijské povalování na chatě a hodina Jógy s přáteli Juanity.

Večerní atmoška nedaleko chaloupky.
Narozeninová oslava pro Juanitu



Dundas peak a hiker Juanita

Websterovy vodopády, v Ontariu se dá taky najít krása.

A co bych to byl za obyvatele Toronta kdybych nezašel na Toronto Blue Jays!

Niagarské vodopády - nezadržitelná inspirace

A pak stouply ceny bytů a můj vlastník se rozhodl jej prodat. Vypověděl nám se Shereen smlouvu, a tak jsme udělali rozlučku, moc se povedla (červen 2017)

A takhle smutně pak vypadal ten samý prostor, vystěhovaný. V pozadí stěhovací četa: Charles a spol.

Na odstěhování jsem dostal 15 stop dlouhý náklaďák. Měl jsem pocit, že se nevejdu ani na dvouproudovou silnici.

Nový byteček kousek dál od jezera, ale pořád moc hezký!
V létě stoupla hladina jezera Ontario o pár metrů a zalila všechno co mohla, krom Toronta.



Výhled z nového bytečku.

Salsa v Torontu několikrát týdně.

Plánovaní výletů po Ontariu abych inspiroval své kanadské kamarády.

Ani na dobré capuccino jsem tam nezapomněl

Na oslavu Dnů Kanady si Toronto pořídilo monstrózní gumovou kačenku :)

Ohňostroj odpalovaný ze CN Tower

Ohňostroj na jezeře na Den Kanady (1.7.2017)

Nadšení z výletění.

Jak se tváříme kdy se dva kilometry před koncem spustí průtrž mračen a kroupy.

Vodopády v okolí Hamiltonu - Ďáblova miska s punčem

V práci se nějak zahustilo a já jsem začal dělat přesčasy jak mourovatej. Na fotce si jdu v sedm hodin večer jen pros svačinku.

Toronto Salsa open air aka jak to dopadá, když si k tanci vezmeš krátkou sukni :)

Woohooo novej byteček konečně zařízen!

Běhy kolem Toronta mi umožnili odkrýt nepoznané - Downsview park.

Jean z Milwaukee na návštěvě Toronta

A pak najednou prásk! A dostal jsem výpověď z práce před koncem šestiměsíční zkušebky (červenec 2017). Tím mi skončilo i moje pracovní povolení, takže dál v Kanadě pracovat nemohu.


... a tak jsem si poplakal a začal plánovat cestu napříč Kanadou a svůj odjezd z Kanady na dobro.

Takhle nějak by to moje kanadské dobrodrůžo mělo vypadat (červenec 2017)

Tak ještě nějaký ten stanovací výlet do Sault Ste Marie... v kempingu se pohybují medvědi, tak pozor na svačinky!

Výlet v Killarney park s Michelle

Sault Ste Marie

Losi přes cestu, a tak poulím oči, ale nic!

Indiánské piktogramy Agawa u Huronského jezera - Messhipeshu indiánský bůh Huronského jezera.

Huronské jezero samo -  není to překrása?

Ještě pár posledních zážitků v Torontu před final odjezdem - snídaně z pancakes.

Účinkující Toronto Caribana pospávající na ramínku kolem cestujícímu

Rozlučková etiopská véča s Charlesem.

Ohřát se u ohníčku po plachetkování s Michalem, boží!

Rozloučení s Craigem v Hamiltonu

Návštěva Canada Wonderland - centra horských drah - s Kim a náš pocit z jedné z ostřejších drah.

Bylo to pořádné dobdrodůžo v Canada Wonderland.

Ještě na poslední chvíli navštívit muzeum moderního umění a uvidět tenhle krásný obraz co mi připadal jak zahuštěný parket salsa tanečníků.

Na psolední zařizování si půjčím auto na slepu a dostanu takovouhle krávu. Je to s ní ale zábava.

Na rozlučkovou party s mým druhým torontským bytem přijde spousta přátel. Já jsem tu byl tak šťastnej.

Tak. Ještě odevzdat klíče od mého vyklizeného bytu a sbohem. Je mi ouzko (srpen 2017)


Vyčkávání na můj trans Kanadský vlak v Toronto Union Station (srpen 2017)

Trochu si z toho vlaku s první zastávkou za 38hodin udělat legraci.

Poetika trans-kanadských spolucestujících někde uprostřed severního Ontaria

Cellista jménem Nathaniel se rozhodl nám nekonečnou cestu zkrátit.

Ještě ranní výhled z vláčku těsně před Winnipegem.

Muzeum lidských práv ve Wininipegu - zmizelé indiánské ženy v 20 a 21. století po kterých kanadské bezpečnostní složky nepátrají.

Manitoba Legislature Building - chlouba Winnipegu, z dob kdy byl hlavní branou do prérií.

Co je pro prérijní provincie nejdůležitější? Železnice!

Za bizony ve Winnipegu

Kouzelná postel skrze couchsurfing, Winnipeg.

Výhledový vagon pro trans kanadské cesty

Další zastávka - Saskatoon!

Saskatoon, Saskatchewan, je mi z toho objevování do tance!

Večerní procházka kolem Saskatchewan river uprostřed Saskatoonu, omluva že trochu mázlá.

Náčelník Whitecap a John Lake, otcové Saskatoonu.

Jaké štstí narazit v Saskatoonu na salsu pod širým nebem a potkat ženy z celého Saskatchewanu.

Vlaková zastávka mezi poli kus od Saskatoonu. Tady jsem čekal na vlak se zpožděním 6 hodin od půlnoci do rána.

Další zastávka - Edmonton Alberta a krásná Ashley.

Kanada v roce 2017 oslavovala 150 let od založení, tohle je radnice a náměstí v Edmontonu.

Galerie moderního umění v Edmontonu

Legislative building of Alberta a Edmonťané ráchající se ve fontánce. jaká pohodička.

Nejblíže kanadským indiánským tradicím - moje účast na kouzelném rituálu sweatlodge. Na obrázku jen stará a už nepoužívaná sweatlodge. O tomhle určitě bude článek

A pak jsem konečně dojel do Kanadských hor, a nemohl jsem se nabažit (srpen 2017)

Ranní pozdravy v Jasperu

Nejčastější obyvatel kanadských hor - zlatá zemní veverka polde doslovného překladu z Golden-mounted ground squirell)

Chilling s novým kamarádem z vlaku - Fabio

Výletění kolem Jasperu tady Maligne lake a Evelyn, Jack, Cassie a Kořka.

Zamilovanej do hor.

Tohle nepotřebuje komentář.

Skupinové zasnění s Evelyn, Margaret a Lauren.

Můj inukshuk shlížející na Peyto lake

Boundary peak a Athabasca glacier ve večerním slunci a oparu z lesních požárů

Jedno z nejkrásnějších zrcadlení v mým životě - Kinney Lake.

Výhled na Mount Robson a kousek Berg Lake při nejlepším výletu mého kanadského cestování - 42km v jednom dni.

A pak jsem konečně uviděl losa na vlastní oči, teda... spíš Losici.

Výšlapy vyprahlou krajinou kolem Kamloops (září 2017)

V Kamloops jsem si přivstal na východ slunce. Žel bylo celé Kamloops zahaleno v kouři z lesních požárů západní Kanady a US.

Inukshuk je něco co bychom mohli milovat (Angie na vrchu Sun Peaks nedaleko Kamloops)

Legrácky s kamarády z Kamloops (Angie, Christin a Bob)

Vítej do Vancouver a vítací kafe s hezkou dobrodružkou Wiebke.

Vítací taneček ve Vancouveru mojí hostitelkou Maggie.

Vancouver a jeho horstva kolem

Já ty Inukshuky taky zbožňuju!

Nostalgie z toho že jsme všude kolem Vanouceru zahaleni tím nepropustným kouřem a že v kilometrech daleko hoří stovky hektarů lesa.

Zaujme tě místo?  Postav Inukshuka.

Pak ještě zastávka v Milwaukee za Jean a spousta legrace.
Muzeum umění v Milwaukee, nepřipomíná výám to Syndey?

Nekonečná řada v muzeu umění v Milwaukee


Cloud gate v Chicagu

Chicago na konci cesty na tři dny je krásný město.


Po všech těch cestách jsem se na pár hodin vrátil do Toronta a zapadl do svého srdcového Betty's. Přišli moji nejdražší na posledních pár drinků. Z toho by se rozpuklo srdce.


A najednou byla polovina září a já jsem byl zpátky doma... a hned vyrazil s maminkou do prahy a procházku.

Zpátky v Praze, tak že bych si taky našel nějaký trénink v salse a začal s bachatou?
Nezapomenutelný koncert Potokap



Zpátky k výletům nakonci s pivíčkem!

Zpátky ke všem nejlepším kamarádům a na to nejlepší pivo (Skautský klub)

První sníh, woohoo!

Jonánek mi oznámil, že bude žádat Káťu (listopad 2017)

Na přicházející zimě je taky něco krásnýho

Ještě na dřevorubecký víkend k Honzovi do Nahořan

... do olomouce na Vánoční trhy

... S Balazskem na Glogg do Finska

Víkendík v Helsinkách

Koupání v Baltu po sauně (3°C)

Vánoční veselost s rodinkou 

Letos mé první vánoční přání mezinárodním kamarádům páč neznají PFka. Foceno při běhu přes Bohnickou léčebnu.

... A nakonec ať trakaře nepadaj!





11 komentářů:

  1. no je to tezky, libi se mi jich vic, nejvic ale asi zamilovanej do hor...

    OdpovědětVymazat
  2. A najednou byla polovina září

    OdpovědětVymazat
  3. Nejkrásnější zrcadlení - nebo zamilovanej do hor... lásku k horám sdílím, škoda že to Ontario je taková placka :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík Markétko, však neboj, až se nasytíš placek, vydáš se na západ :)

      Vymazat
  4. Já to sepíšu hezky popořadě, protože těch fotek co se mi líbí je, až jsem si to musel psát vedle ;-)

    Výhled z prvního bytu... Ten si měl parádní :-)
    Ďáblova miska s punčem je taky dobrá - to je přírodní půlkruh, nebo mu bylo vypomoženo?
    Tvůj pas teda vypadá super. Takovej správně zcestovalej!
    Jasper NP... Víc k tomu nemusím dodávat, pukám závistí :-)
    A samozřejmě fotka "Výhledový vagon pro trans kanadské cesty". Ta je naprosto boží.

    No.. měl jsi krásný a náročný rok 2017, tak ti přeji do roku 2018 jen to nejlepší a samozřejmě ať je tvůj pas ještě o trochu více zmačkaný ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehehe, krásnej komentář Jirko, díky!

      Ďáblova mísa s punčem je přírodní půlkruh https://en.wikipedia.org/wiki/Devil%27s_Punch_Bowl_(Hamilton,_Ontario)

      Ad cestování... nojo, v něčem jsem ty svý post kanadský smutky musel utopit :)

      Ad jesper, tam si naplánuj výlet, je to perla vedle perly :)

      Můj pas už teď vypadá dost ozevlovaně, víc mačkat už zřejmě nesmím aby z něj nezačaly padat stránky s razítkama :D

      Vymazat
  5. Teeeeda, toho je!!! No je vidět, že ten rok byl fakt pěkně plnej.. a to vyletění.. prostě wow! To jsou zážitky, který zůstanou... Velkej palec nahoru za celou ročenku. zdraví Tě Lee

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Lee, že sis našla čas si tady zascrollovat i přes rozvíjející se rodinu! V to nevypaření taky značně doufám :)

      Vymazat
  6. Nazdárek :), no pěknejch foteček je tu celá řada, nejvíc mě ale zaujaly zrcadlení Kinney lake, Athabasca glacier je taky super a nemohu opomenout ani vítací taneček :). Je vidět že jsi se v roce 2017 nenudil a neplýtval časem a to je dobře, přeju ti do tohoto roku co nejvíc pozitivních zážitků, musím přiznat že mě baví číst tenhle blog, tak doufám že budeš v jeho tvorbě dál pokračovat a těším se až si o tvých dalších cestách zase počtu :) ahoj Vilda

    OdpovědětVymazat