úterý 22. srpna 2017

Viarail The Canadian vlak

Vlak s názvem The Canadian provozovaný společností Viarail křižuje napříč Kanadou od Nova Scotia až do British Columbia, čili za jednu cestu urazí něco přes 7000km.
Vláček má tři třídy, něco jako Economy, Sleeper a Superluxrious.


Já jsem jel z Toronta do Vancouveru a můj limit na jízdenku byl $700. Do toho jsem se pohodlně vešel s Economy jízdenkou.Na zkoušku jsem si naklikal sekci z Toronta do Winnipegu ve Sleeper class. V takoé třídě bych se přes noc vyspal na normálním lůžku.Cena rázem vrostla o $1300. Tak to teda ne... To kdybych přepočítal na točený pivka v Čechách tak bych jich bylo přinejmenším 700.



The Canadian není žádný moderní vlak, je mu takovejch hezkejch min 50 let, ale místa mezi sedačkama jsou velmi prostorný, i pro dlouhýho východooevropana.




Vlak jede po Canadian National railway, čili jedný ze dou vlakoých tratí vedoucích napříč celou zemí.  Canadian National byla postavená něco později než Canadian Pacific a také o něcco severněji.

Kanaďani k tomuhle vlaku zaujímají různý stanoviska. Mnozí to komentují jako krásné dobdrodružství, které by taky něky chtěli udělat, ale nikdy se nedostanou na tak dlouho z práce. Když o svým dobrodružství řeknu kamarádovi z London, Ontario, ten jenom zakroutí očima a zvolá "Napříč Kanadou vlakem?? Šmankokte to je patetický!"

Jak se můj nástup na The Canadian blíží, dostávají se ke mě i špatný zprávy, jako "Ten vlak ještě niky needojel včas... Počítej s - 26hodinama zpoždění. What the f*ck říkám si...

Přiblíží se 15 srpen a já s nalodím, udělám si pohodlí a seznámím se se spolucestujícíma. Na jedné ze zastávek pak zapředu hovor s via rail asistentem na téma proč jsou tyhle vlaky tak často zpožděný. On mi vysvětlí, že to pochází od jedný kanadský tradice - "Business především". V praxi to totiž vypdá náskledovně...  KolejeCanadian National jsou vlastněný společností s názvem CN (Canadian National) a celá trasa přes Kanadu má jednokolejný úseky. V dnešní Kanadě je železniční doprava pořád důležitá, a tak tudy jezdí jeden několikakilometrovej nákladní vlak za druhým. A když se potk nákladní vlak s pasažárským, ten nákladní má samozřejmě přednost, protože za pronájem kolejí platí násobn víc než vlak osobní. A tak náš motoráček stojí na odstané koleji každou hodinu, třeba na 10 - 20 minut, a to se to zpoždění nabírá... Business především.


3 komentáře:

  1. To by mne zajímalo, proč se s tím nepočítá už při sestavování jízdního řádu...;)

    OdpovědětVymazat
  2. Řekl bych proto, že freight trains nemají pevný jízdní řády... Ale hlavně taky proto, že nad tím všichni Kanaďani krčí rameny...

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to je dobrej mazec.. Ovšem zážitek to musí být super, taková jízda přes Kanadu! Enjoy!! Lee

    OdpovědětVymazat