sobota 13. února 2016

Toronto trhá rekordy...

Teď jsem se pár dní odmlčel, protože mi chcípnul počítač, resp. disk v počítači pro ty více zasvěcené. Dokud jsem nevěděl, že je problém v disku, pokoušel jsem se o opravu sám, ale marně. A tak šel kompík k panu doktorovi. Ten mu vyměnil disk, znova mi nainstaloval všechny potřebnosti, a já jsem pak byl o $200 lehčí.

Málem jsem se u toho vzteknul.

Jak jsem před časem psal, Toronto pokořilo teplotní rekord na nejteplejší únorový den v historii - 3.2., 15.5°C... A na další rekord sem nemusel dlouho čekat. V sobotu 13.2. padl rekord na nejstudenější únorový den od roku 1971, a sice -22 °C, pocitově -37°C. Nikdy jsem na pocitové teploty nevěřil, ale když mi při -22°C fouknul 42km/h větřík přímo do xichtu, chlupy v nose mi namrzly za necelou minutu, To teda věru nebylo na dlouhý procházky.


I jezírko to vzdalo, a do druhýho dne z většiny znovu zamrzlo.

A mráz krásně kreslil po výlohách

Taky jsem se poslední dobou začal zapojovat do nejrůznějšího programu a setkávat se s lidma podle meetup.com. Meetup.com je stránka, která sdružuje lidi, který se chtějí potkávat s ostatníma, který zatím neznaj. A to sem celej já! Díky Meetupu už jsem s pár Kanaďankama byl na véče, ale taky s partou veselejch mlaďochů v prolejzacím centru, na drama festivalu University of Toronto (UofT) nebo na přednášce o pavoučí sexuální selekci. Tak si ještě neodpustím pár poznámek o tomhle programu :).

Jedna z fakult UofT, no nedejchá záhadně překrásně?


Drama festival na UofT byl festival divadelních her, který napsali, zrežírovali a sami si zahráli studenti. Hrálo se v Hart House Theatre mezi překrásnými budovami Torontské univerzity (tam, bych tak chtěl studovat!) Viděl jsem dvě hry - Pan's Theatre a Transition.


Hart House Theatre, už po představení.

Pan's Theatre byla hra o tom, jak by to asi vypadalo(popř. vypadá), kdyby jsme tak, jak si tady žijeme, byli jenom postavičkami na divadelní scéně, kterou potají řídí a poopravuje Pan (řecký bůh lesů, lovců a pastýřů). A jak by pak vypadaly naše rozzlobený emoce, když by se objevil mezi námi na scéně a o tom, že náš život je jenom jeho divadlo, se s námi dal do řeči. Hezký pro zasmání a představy.

Transition - vyprávění o tom, jakými nepochopeními a nesouhlasy se musí prokousávat transsexuál. Hlavní postava Victor (původně žena Victoria, teď už hormonálně přetvořená na muže) si tak svojí změnu identity hájí před vlastní rodinou a sám před sebou. Bylo to pro mě hodně vzdělávací, a to zvlášť proto, že jsem takovýho jedince viděl ten samý den na recepci v prolézacím centru - vlasy a obličej měl jako žena, ale mužský hlas a mužskou postava. Toronto je prostě tak fantasticky tolerantní k menšinám!

Před přednáškou o pavoucích se všichni postavili a zazpívali si kanadskou hymnu, to bylo krásný! Taky už jí docela umím.

V tomhle momentě už se zase všichni posadili :))

Přednáška samotná pak byla dech beroucí. Zaměřovala se na western black widow (po česku černá vdova nebo snovačka kalichová), ale i o pavoucích obecně. Tak jen ochutnávka z toho, co jsem se pochytal (doupustím se tu asi značných zjednodušení).


Přednáška o pavoucích a jejich sexuální selekci. Mě to vzdělávání tak baví!

Pavouci skoro nevidí, a tak komunikují vibracemi pavučin a vypouštěním feromonů. U pavouků se občas stane, že samička samečka sežere místo aby se s ním spářila. To když je prostě hladová. Ty kluci pavoučí to opravdu nemaj lehký, jednak se jí vloudit a jednak se ještě nenechat sežrat :))).
Sameček zase o samičce pozná všechno možný už při prvním doteku její pavučiny (jak je stará, jestli je už oplodněná a hlavně, jestli je hladová). V rámci námluv má sameček představující tanec, kterým rozkmitá samiččinu pavučinu a tím jí předává informace o sobě.
Existují také peacock spiders, teda takoví, kteří mají pro svoje námluvy uzpůsobený barevný zadeček, který umějí roztáhnout na způsob pavího ocasu. Vřele doporučuju se podívat na následující video, to snad zbaví arachnofobie každýho :)))
https://www.youtube.com/watch?v=ldCzmH_Fjvk

Tak zas někdy :)

Žádné komentáře:

Okomentovat