pátek 21. září 2018

Alberta a vlak se blíží k horám....

Kus cesty z Edmontonu do Jasperu dobrovoleně prospím. Jsou to ještě dlouhé stovky kilometrů, placka na placku (jako poslední 3 dny čistého času tímhle vlakem). Pak si jen tak na zkoušku vylezu do pozorovacího patra vlaku... a hleďme... HORY NA OBZORU!!!!! Po dvou letech co jsem žil v Torontu na úplné placce!!! Už vím, co mi v životě chybělo!!!!


Vláček se blíží k horám (ikkdyž ikonka je autíčko)



Je zajímavé, jak  silueta štítů Rockies projede jako emocionální vlna celým vagónem. Někteří zavýsknou, jiní jen zírají s otevřenou pusou. A já jsem z těch prvních. Jak se blížíme, začínají se vrcholky blištět svou žulovou bělostí v pozdně letním  slunci a je to něco překrásného. Užívám si každou sekundu, pročež z toho nemám ani moc osobních dokumentačních obrázků. Lepší žít ten moment než stiskem spouště od přítomnosti kus minulosti odkrojit. Hory si tam stojí v celé svojí majestátnosti, neotřesitelnosti a skvoucnosti. Je jim jedno, jestli zrovna válčíme kvůli rase, náboženství nebo národu, jestli se hádáme kvůli emocím nebo názoru nebo jestli smutníme ze vztahů který nefungujou tak jak bychom chtěli.

Jak vidíte, nejsem sám, kdo je z rostoucích kopečků na dohled nadšen.


Není mi tak divu že byly hory vždycky považovány za sídlo něčeho božského nebo prokletého.

Nedaleko za branou do hor projíždíme kolem mělčí oblasti řeky jménem Athabasca. Mimoděk si vzpomenu na svoje dětská a mladická léta, kdy jsem chodil do skautu a naše středisko se jmenovalo stejně tak. Zatetelím se vděčností, že teď tenhle blankytně modrý vodní proud vidím na vlastní oči. Vzápětí pošlu všem spoluskautíkům telepatický přání, ať se tam taky někdy podívají.


Athabasca river

Tolik zážitků a to jsem ještě ani nevystoupil z vlaku!

Cestu mi zpříjemní mladá krásná Němka Wiebke, která v Kanadě pobývá pár měsíců a teď hledá inspiraci v jejím západním koutku. Také se trochu rozmluvím s chlápkem co sedí vedle. Jmenuje se Fabian, je teď na erasmu v Quebecu a rozhodl se trochu si Kanadu projet než mu to všechno začne. Oba jsou veselí a moc milí, tak je zatáhnu do místního Laudromat Café na luxusní capuccino.

Welcome to Jasper!

Žádné komentáře:

Okomentovat