úterý 3. května 2016

Bruce trail

Jabadabaduuuuuuuuuůůůůůůůů, volnej víkend! A tak jsem nasednul na GO Bus a odjel do Miltonu (cca 1h cesty na severo západ od Tamtoronta). Z mapy jsem věděl, že Bruce trail nezačíná hned v Miltonu, ale až kus za ním, a že to budu muset dojít. Část toho kousku jsem popojel místním busem č. 7, kde jsem se rozhovořil s íránsko-kanadským řidičem o tom, jak je tu nejrozlehlejší modrá obloha na světě a že to, co si všichni představujou pod Kanadou je v Rockies v British Columbia.


Jarní výlet, juchaidy!!


Pak jsem teda vystoupil z busu a následoval cestu podle rady toho zkušenýho miltonskýho bus řidiče. Než jsem došel na začátek Bruce Trail, už jsem měl v nohách bezmála 10 km. Tam mi teda začalo být jasný, že asi celou zbývající trasu, která vypadala jako takových dobrých 25km asi nedám...

Bruce trail je značená trasa táhnoucí se od spoda od Niagarských vodopádů až nahoru na Bruce Peninnsula (ten výběžek podíél Lake Huron), celkově má skoro 850km, a tohle byl můj první nástup do tzv. Torontský sekce.

Bruce trail, krásná a romantická.


Stezka to byla krásná, uzoušká, proplétající se mezi zatím holými listnáči a nad hlavou ta nekonečně široká modrá obloha!! Na cestu mi vyzvěpovali Drozd (takovej místní, krásným červeným bříškem), Vlhovec červenokřídlý a Vlhovec nachový. Ti vlhovci jsou pro mě speciální ptáčci, protože zpívají jako:

  • rozladěný rádio
  • stará kasa v obchodě
Je to k popukání!!!


Tohle je teda Vlhovec červenokřídlý. Fešák, co?

Ústřední motiv trasy je Niagara Escarpment (niagarský stráz), jsoucí v podstatě jedinou vyvýšeninou v jižním Ontariu. Tak to jsem si nemohl nechat ujít, že. Přestože je vysoká jen asi jako Cibulka v Praze, v jinak placatým Ontariu působí majestátně a poskytuje překrásný výhledy!

Tam vzadu je vidět Toronto. To jsem popojel docela... :)


Krom výše zmíněných mi nad hlavou létali taky kondoři krocanovití (jen tak si vláli ve vzduchu, jak maji ve zvyku)  a taky jsem měl to štěstí zahlédnout Orla bělohlavého. To byly zážitky!

Ti kondoři, jak si plachtííí...


Procházka se mi sem tam kroutila přes bažiny, potoky a jezera, naštěstíá všude s mostíky. Veškerá voda na cestě odrážela modrou oblohu a bylo to krásný!

Jen pro ilustraci... :)


Z čeho jsem měl ale největší radost, byly pupeny a kvítky. Když jsem se pořádně zadíval, zjistil jsem, že už všechny konečky větviček začínají pučet a juchuchuchuuuu, je tu barevný a voňavý jaro! Bezkonkurenčně nejkrásnější pak byly vrby, co jsem po cestě potkal. Čerstvě obsypané ostře žluté větvičky zářily na všechny strany a já bych se na vrbu dokázal koukat hodiny a hodiny...!


Vrba, to je můj strom!

Žádné komentáře:

Okomentovat