neděle 6. července 2014

Wakeboarding - Rally

A protože každá aktivita je zábava hlavně, když se v ní něco učím, vyhlédl jsem si ve svém zamilovaném wakeboardingu věc, kterou chci do konce sezóny zvládnout. Je to takový překrásný skok a říká se mu Ralley, popř. Air Ralley.

Je to situace, kdy se lano vleku řádně naplne (vyjetím oblouku na kolmo k vleku), a když se ve správném momentě wake uvolní, vlek tě vynese pořádně do výšky a do dálky, většinou tak, že prkno v jednom momentě vlaje na pokrčených kolenou nad hlavou.

Viděl jsem to u pár borců ve Stráži a došlo mi, že to je právě trik, který pro mě ztělesňuje wakeboarding.

Je to ale boj, přece jen jsem takovej wakeovej njůůůbíííí.

Takže jsem si ho začal trénovat jen podle toho, jak jsem viděl kolem sebe. Prostě vyjet ostřejší oblouk a v jednom momentě tomu pomoci  a povyskočit. Z tohohle vždycky bylo jen takové půlmetrové nic. Až mi zas jeden z vlekařů poradil, že:

  • Oblouk je třeba vyjet hodně ostře
  • Na pořádné nakopnutí jen uvolnit to prkno v nejrychlejší části oblouku.
To jsem tedy zkoušel přes celý den. Vlek mě nechal létat pěkně daleko a vysoko do vzduchu. Vždycky se mi ale prkno dostalo nějak divně nad hlavu a přetočilo mě do salta (samozřejmě neúspěšného).



Můj pokus o ralley. Vypadá to oka, ale pěkně jsem isi nabil držku :)



Následující rady zkušených teda jsou: 
  • V moměntě, kdy tě to vytrhne se koncentruj na to, abyses díval ve směru vleku, jakmile se koukneš dolů nebo nastranu, prkno bude ten směr následovat.
Oukej.

Takže zkouším. Prásk, žbluňk, plác, plác. Ale je to jako droga!!!




2 komentáře: