středa 16. března 2016

Toronto - objevování Don River Valley

Jedna z dalších lokalit, jež jsem se rozhodl prozkoumat, je řeka ve východní části Toronta. Jmenuje se Don a její ústí do Lake Ontario je obklopený rašící výstavbou. Její objevování nebylo úplně jednoduchý.

Na první pokus jsem měl jen tak hodinku a půl, tak jsem se pokusil přiblížit metrem/TTC. Jel jsem do stanice Broadview v domění, že tam odsud se snadno dostanu k řece a uvidím tu hezčí část údolí. Jaké je to ale překvapení, když na Broadview vystoupím a zjistím, že je na kopci a vede z něj jen most ne nepodobný tomu nuselskému, akorát tam nikde není slez dolů. Nu což, tak řeku okouknu aspoň shora, a i tak je krásná.

Výhled na Don River z mostu z Broadview.

Znovu se tam vydám dva dny na to, a to při svým běhu. Vezmu to údolím pěkně od Lake Ontario a poté, co proběhnu ušmudlanou částí plnou staveb se už začnou objevovat keře a stromy a údolí se krásně rozšíří. Na západě také zpod mraků vykoukne sluníčko a ozáří vršek Broadview. Zanedlouho na to běžím pod tím mostem, co jsem po něm dva dny zpátky kráčel. Je masivní, podepřený obrovskou černou kovovou konstrukcí a zrovna v tu chvíli v jeho spodní části jede typické šedé torontské metro. Cestu zpátky si vyběhnu nahoru do Broadview a to mi naskytne výhled na vzdálené torontské centrum. Nakonec je z toho 18km, docela super běh.


Uprostřed běhu přes údolí Don river vysvitne zapadající slunce, a to mě popožene.

Takovýhle jsou pak výhledy na Toronto z Broadview.

Už se nemůžu dočkat, až tohle údolí rozkvete, bude to tam krásný.

Žádné komentáře:

Okomentovat