pátek 11. března 2016

Kus kultury v Torontu a Bruslení

Tralala, zbožňuju Toronto! Každý den tisíce aktivit, kulturních příležitostí a stovky zajímavých lidí a kultur k poznávání!

Jen ilustrační pro životem tepající Toronto! (to v pozadí je radnice)

Takhle jsem se teda nadchnul po "Winter Stations" (zimní úkryty), umělecký projekt ve východní čtvrti Toronta jménem "The Beaches". Jak už název napovídá, je to lokalita s jednolitou krásnou dlouho pláží. Na ní se rozkládají malá plavčická pozorovací stanoviště (taková větší kovová židlička). A protože jsou v zimě nepoužívané, jsou tam osamocené, strnulé a smutné, zástupci města a skupina umělců se rozhodla je obklopit uměleckými projekty, které by měly skýtat zdánlivé nebo skutečné útočiště před zimou. Na Plážích totiž v zimě neustále fouká ostrý vítr a dělá z nich jednu z nejstudenějších oblastí ve městě.

Viděl jsem celkem tři z těch uměleckých úkrytů a byly fantastický! Jeden měl tvar převrácené kánoe s fotovoltaickými články, které rozpouštěly nafoukaný sníh pod "kánoí". To je nápad, což?

Zahřívací stanice "kánoe".


Druhý, ve tvaru tmavého kokosové ořechu, poskytoval  parádní uzavřený prostor, uvnitř něhož byly kožešiny a bylo tam opravdu O HODNĚ TEPLEJI!

Vypadá to jak polární stanice že? Ale jsou to pláže Toronta. A tohle je ten tvar kokosového ořechu :)


Třetí, formovaný z dřevěných hvězdic, vypadal jako, jakoby se ty hvězdice snažily jedna přes druhou přelézt, aby přes kovové stanoviště plavčíka viděly na vodní hladinu. Podle popisku hvězdice ztvárňovaly krystalky ledu, a to byla perspektiva, kterou bych teda sám nepoznal (fotku musím ještě sehnat, dělali jsme jí spolupracovně s Jessicou, veselou kanaďankou s irskými předky.


Inu, a krom toho... kde jinde už bych se měl naučit trochu pořádně bruslit než v Kanadě? Tak jsem před pár dny vzal spolubydlu a vyrazili jsme na Natrel Rink, tedy kluziště, které zdarma poskytuje Harbourfront centre přímo před naším domem. Spolubydla na tom stála poprvé, takže jsem ji měl instruovat. No, instruovat... na bruslích... já, co jsem na nich stál jen párkrát v životě, chápeš to?? :) Nějak jsme se prokousali a já si pak nabruslil nějakých 30-50 koleček s větší či měnší stabilitou. Byla to ale TAKOVÁ legrace, postupně se zlepžovat a inspirovat se v postojích od ostatních jezdičů... Mám ho moc rád ten svůj před-pracovní kanadský čas!!!

Krásné kluziště, když je čerstvě osvěžený, že? :)

To bruslení, to mě fakt chytlo za srdce, jak Kanaďana! :)

5 komentářů: