sobota 5. března 2016

Dobroty Toronta a moje postupná samostatnost


Protože do Kanady (a speciálně do Ontaria) proudilo přes 100 000 migrantů v každém desetiletí 20. století, je to teď v Torontu krásně diverzní a já to zbožňuju! Jsou tu různý čtvrtě města kde se soustředí komunita přistěhovalců z danýho státu (malá Itálie, malá Indie, malé Portugalsko) a taky je tu nekonečný množství možností mezinárodní kuchyně. A tak jsem se zavázal, že přestanu být konzerva a začnu zkoušet.

Prvně jsem zavítal do Pákistánský restaurace kdesi v chudinský čtvrti východního Toronta. Povídám tomu snědýmu chlápkovi, že jsem prvně v pákistánský a že bych vyzkoušel něco, co pálí pokud možno jenom malinko. Odvětil něco ve smyslu "No tadyto kuře Kashmir, to je v pohodě, takový mid spicy..." Taxem si ho dal... a svojí pálivostí mě to vystřelilo pořádně do vesmíru, oujé!

První mezinárodněkuchynní pokus - á la pálivej pákistán!

Pak jsem si taky vzpomněl, mi že Kanaďani děsně doporučovali Poutine, taxem je šel vyzkoušet. V podstatě to jsou hranolky zalitý omáčkou z hovězího. Bylo to ale TUZE dobrý!

Canadian poutine, původem z Quebecu. I love it!


No, a do třetice jsem zašel do Thai food. Po zkušenosti z Pákistánský jsem jim oznámil, že radši, ať to vůbec nepálí. Dal jsem si "general thai", teda osmažený maso, osmažená zelenina a nudle. Taky to bylo bezva! Jen to bylo do sladka, takže příště zase zkusím něco jako lehce spicy :D


První thaiská zkušenost, na přání nepálivá.

Jinak jsem musel oprášit svoje kuchařský schopnosti z Islandu. Jde to pomalu a ztěžka :). Zatím se mi povedl jeden perfektní gulášek, průměrný palačinky s javorovým sirupem a bezpohlavní zapečený těstoviny. Rozhodl jsem se každopádně, že nebudu stát dvě hodiny u plotny kvůli jedný večeři, a tak jsem si koupil pořádnej hrnec a zapékací mísu a vždycky mi to vydrží aspoň na 4 dny :).

Mňamy kořkogulášek.

Ilustrace toho, po jakejch porcích musím vařit - tohle bylo z 900g těstovin v suchým stavu :)

Mám tady taky novou závislost. Nebo vlastně dvě: zázvorovou limonádu Canada Dry (zvlášť po běhu nebo po plavání je boží!!) a pak taky čokoládový sušenky. Těch už jsem, podle svých propočtů, za ten měsíc a kousek zblajznul přes 2,5kg :)

Mňamy, mňamy!
Strašná závislost. Že bych se je naučil péct? :)












Naučil jsem se sem tam povzbudit takovou tou severoamerickou energickou směskou starbucks kafe + 2 cukry + dost mlíka. Většinou si beru "malý, tj. asi 3 dcl. Posledně jsem si řekl, že si teda pro jednou zkusím dát to největší, jako pokus. Dostal jsem něco obrovskýho! Řekl bych dost přes půl litru. To bylo tehdá 6 hodin večer. Pil jsem to tak do osmi... a pak jsem do dvou lítal po bytě jako včelička :D


"Trochu" větší starbucks kávička.

6 komentářů:

  1. varis moc dobre a souhlasim ze mala kava double double je azaz :D

    OdpovědětVymazat
  2. škoda, žes nebyla na bramboráky :D

    OdpovědětVymazat
  3. no 8 bramboraku, to bych asi nezvladla :)

    OdpovědětVymazat
  4. no nééé najednou. vždycky jeden bramboráček a k němu kilo msaový směsi!

    OdpovědětVymazat
  5. Tak teď když už mám vizi zářný budoucnosti, tak už prokladam thai, bagetama, Indian, da se to :-D

    OdpovědětVymazat