úterý 24. ledna 2017

Thanksgiving ve Whitby, ON

Nastal začátek října, a Kanada se začala chystat na svůj den Díkůvzdání. Je to den vděčnosti za hojnost v Kanadě. Odstartován byl až 1957, ale v pozadí byla posádka Martina Frohbiera, který zakotvil v dnešním Nunavutu v roce 1578, brrr, to musela bejt kosa a dobrodružství!

Moje kamarádka Jessica mě pozvala na den Díkůvzdání k jejím rodičům ve Whitby (tak 30minut vlakem podél jezírka na východ od Toronta). A za to jsem byl neskonale vděčný. Poznal jsem tak její dva bratry Tobiho a Tima, její dobodružný rodiče, i tety, babičky, bratrance, snachy, sestřenky, švagrový... Tahle rodinná sešlost mohla mít dobrých 50 lidí.

Žel je tohle jedinej obrázek z tej thanksgiving party, zbytek si musíte dopředstavit ;]


Všichni jsou odění na barev podzimního listí, u dveří i na stolech jsou skutečné i dekorativní dýně a sošky krůt a krocanů. Doma hoří svíčky a ta rodina vypadá hezky pospojovaná. V rámci svého sociálního rozjetí prohodím slovo skoro s každým a je to náramná legrace. Od jednoho Jessicy strejdy jménem Lanen (nebo tak nějak) se dozvím, že je vysloužilej hasič, kterej v důchodu chodí na golf a na curling. To je kanadskej styl!

V půlce večera si mě odchytnou Jessicy bráchové... "Jo tak ty neznáš whiskey se zázvorovou limonádou?!" a už se mi jedna míchá. Ouha mňaminky mňamy, to mi veeelice sedíííí. Brrmrrmmrmrrr.

Z ostatních hovorů si tak matně vzpomínám, že si mí kanadští kamarádi pořád pamatujíc víc Czechoslovakia než Czech Republic. V čem jsme asi tehdá byli silnější?

Na stole se servíruje obrovská krůta se salátkama a taky - pozoooor - velká místní laskomina dýňovej koláč! Když ho babička Jessicy jménem Melody položí na stůl, hned mi ho dobře představí "No, Tome, tohle je ten nejkanadštější dezert, ten musíš mít!!" A tak si ho zobnu... Je lehoulinkej s lineckým těstem na spodu a lehkou násládou dýňovou příchutí. Ten mě zaujme!

No, ale strávit den Díkůvzdání, v kanadský rodině, to byl od Jess moc hezkej dáreček!!!


2 komentáře:

  1. I love my crazy family! Lol so much fun :)

    OdpovědětVymazat
  2. Yeah that was such a perfect night!!! S And I eat so honoured to be there!

    OdpovědětVymazat