pátek 16. března 2018

Saskatoon - nekonečné vlakové zpoždění a salsa pod širým nebem

Ještě když jsem v Muzeu Západního Osídlení, přijde mi zpráva od Viarail (kanadský ČD), že má můj vlak do Edmontonu 6 hodin zpoždění, tzn. přijede někdy ve 2 ráno. Chvíli jsem z toho otráven, ale pak se rozhlédnu, jestli se v Saskatoonu dnešní večer netančí salsaaa... a začnou se dít věci!

Takže je pomalu pozdější odpoledne a já civím na jakýsi kulturní přehled Saskatoonu. Je 21.8. a podle všeho v 19:00 začíná salsa pod otevřenými nebem u The River (Řeky). Hmm, jak jako u řeky? Saskatchewan river se vine celým Saskatoonem, takže je to pás asi tak 20km, kde ta salsa může být... Začne moje detektivní práce, já se přece nevzdám! Chodím tak po Saskatoonu a ptám se v obchodech a lidí na ulici na to, co může ve zdejším žargonu znamenat adresa "U Řeky". Všichni kroutí nechápavě hlavou. Po zhruba hodince otázek mi dojde trpělivost a na chlápka v obchodě s hudbou vytáhnu tu pozvánku, která má obrázek toho místa. Teprve podle něj ten chlápek dokáže hádnout, kde u řeky se tohle místo nachází :). Menší kanadská města jsou veselá a k popukání :)

Mapička "kde se nachází Saskatoon", čtenářům pro kontext.


Ještě si zobnu cappuccino v nejlépe oceňovaný kavárně a čtu si o blížících se Skalnatých Horách (Rockies), které uvidím už za cca 4 dny. Husí kůže!

Plánování příjezdu do kanadských hor.

V sedm se dostavím na místo určení večerní salsy ("The River"). Je to překrásný vybetonovaný plácek vysoko nad řekou Jižní Saskatchewan, v tu chvíli právě ozářen oranžovými paprsky západu slunce. Večer voní létem a já jsem šťastný, že se ten můj vlak takhle zpozdil.

Místo zvané "The River" a letní večer.

Do několika minut přijede auto a z něj vystoupí vysoká krásná Jana a chlápek Gill s aparaturou. Tu rozestavíme po tanečním parketu a postupně začnou připlouvat Saskkatchewanští. A tak se postupně stmívá, my tančíme v tom krásném letním vzduchu a ve chvílích odpočinku se rozkecáváme o jejich životě a mým napříč kanadským dobrodružství.

Tanečky Salsy se Sasatchewnaskými


Tenhle salsa večer je pro mě děsně zajímavej, protože kvůli němu přijeli i tanečníci z Prince Albert, bratru 150km na sever od Saskatoonu. Jednou z nich je taky dáma jménem Sheila: S ní probírám svoje následující plány - Edmonton, Jasper, Kamloops a Vancouver. Ona ocení moje taneční vedení a poví mi o Buddha Baru v Edmontonu, což je místo, kde pořádá taneční večery chlápek, který rozproudil salsa komunitu v celém Sakatchewanu. Jak je to krásný se na cestách dostat takhle blízko místním.

Pak se zešeří a mě napadne, že by moje taneční komunita ve 3000km vzdáleném Torontu mohla být děsně ráda (a inspirovat se cestami na západ Kanady), kdybych jim vyfotil, jak jím celý taneční Saskatoon mává. A tak to spolu s organizátorem Keithem spunktujem. Tady je výsledek :). To byl prostě zatím nejlepší večer mého decentního výletu!

Tanečníci Saskatoonu mávající Torontu.

Tralalalala nadšenej nezastavitelnej cestovatel, tralalalala, s tímhle mě přestává tížit i to, že mi moje kanadské dobrodružství pomalu končí.


Žádné komentáře:

Okomentovat