úterý 12. dubna 2016

Torontská doprava mě nepřestává fascinovat

Jak jsem tak začal jezdit do práce do Scarborough, začala se mě nebývale týkat taky doprava. A ta má věru několik specifik.

Večerní špička

Do kratších zdáleností po Torontu vás vezme metro, streetcar (tramvaj), popř. bus provozovanej společností TTC (Toronto Transit Commission). Pro vzdálenějí pak slouží vlaky, buďto GO trains nebo Via Rail trains.

Pro častý cestovatele GO vlaky (kterým se teď stávám) existuje takzvaná PRESTO card. Tou si pískneš před nastoupnením do vlaku... a pak se nesmíš zapomenout odpípnout na zastávce, na který vystupuješ. Pokud se totiž nepípneš po výstupu z vlaku, napočítá se ti cena za celou trasu vlaku. Pro informaci, do Scarborough to mám dvě zastávky a ten vlak má celkově 12 zastávek. Dokážete si představit, kolik mě asi to na první zapomenutí stálo :))

Takzvanej streetcar.

Autobusy TTC. ty maj taky několik svých specifik. Především pro ně neexistuje jízdní řád. A tak prostě "někdy přijedou". To, když z nebe padají kusy ledu, není nic, co bych si chtěl zopáknout.

Další mňaminka je, že každej bus nemá pouze číslo, ale taky písmenko na konci. Takže to, co jsem si já při první cestě do práce myslel, že je jeden autobus 102, byly ve skutečnosti autobusy čtyři - 102A, 102B a 102D, každej s jinou konečnou stanicí. Pud sebezáchovy mi správně poradil, že se mám zeptat řidičky, když jsem nastupoval do 102A. Od ní jsem se dozvěděl, že do práce mě doveze jedině 102B nebo 102D :)))

Tralalala, život je objevování :)))


2 komentáře:

  1. tak se mi zda ze ten u nas v Praze je stejnak asi nejlepsi :)

    OdpovědětVymazat
  2. Torontská doprava tej pražskej moc vysoko věru nesahá ;-)

    OdpovědětVymazat